Vermil Olson pragnie zostać pisarzem. Niestety, nie ma ani odrobiny talentu. Korzysta więc ze zlepiacza narracyjnego: urządzenia, które potrafi wydestylować fabułę wprost z mózgu „autora”. Szybko okazuje się jednak, że jego pisanie to coś więcej niż tylko zaspokojenie potrzeby tworzenia. W powstającej powieści podświadomość Vermila ukrywa bowiem informacje, które mogą uratować mu życie....
Kolej na przełomie XIX i XX wieku wzbudzała często uczucie niepokoju jako technologiczne novum. Dziś również nie jest pozbawiona pewnego tajemniczego uroku, jednak spora część związanych z nią demonów zniknęła daleko za ostatnim wagonem zmierzającym w nieznaną przyszłość. Ale czy na pewno nie wrócą?
„Bilet w tamtą stronę” Marcina Kowalczyka to opowieści, w których poniekąd odnajdziecie...
Książka traktuje o dwóch najważniejszych dziełach Leopolda Tyrmanda: Dzienniku 1954 i Złym . Zakłada, iż pisarz korzysta z pewnych elementów socrealistycznej poetyki, przetwarzając je w twórczy sposób. Jest to widoczne szczególnie na tle teorii karnawalizacji Michaiła Bachtina, która została tu zrekonstruowana i użyta jako klucz interpretacyjny. Pozwoliło to na wyeksponowanie pewnych nierozpoznanych...
Lubisz dobrą literaturę, a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?
Mamy dla Ciebie idealne połączenie! To trzymająca w napięciu powieść w wersji do nauki języka angielskiego.
Rozczarowana życiem Amerykanka wraz ze swoją nastoletnią córką emigrują do tajemniczej Hedonii, gdzie, jak głoszą reklamy, każdy cieszy się słońcem tropikal-nych plaż i… nieograniczoną wolnością. Czy będzie to...
Zbiór najważniejszych wywiadów publikowanych w magazynie Press w roku 2014. Pokazuje, że mimo zmian we współczesnym świecie zawód dziennikarza nadal może być fascynujący.
Marcin Kącki z GW miał nadzieję, że książką „Maestro” o Wojciechu Kroloppie zdetonuje bombę, ale przegrał ze zblazowaniem poznańskich elit. W wywiadzie Marka Zająca opowiada, dlaczego mimo to nie zamierza rezygnować z...
Buyer Persona - a jeśli nie jest tym, co myślisz
Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, stosowania i skuteczności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistych potrzeb klientów, a nie - choć obecnie robi to wiele osób - o budowę sztucznego profilu idealnego klienta docelowego....